محدثه بانو یکی یکدونه ی مامان و بابا،دختر دوست داشتنی مامحدثه بانو یکی یکدونه ی مامان و بابا،دختر دوست داشتنی ما، تا این لحظه: 10 سال و 3 ماه و 4 روز سن داره
عاشقانه های ناب ماعاشقانه های ناب ما، تا این لحظه: 13 سال و 9 ماه و 22 روز سن داره

خاطرات دختر کوچولوی مامان راضی وباباعلی

نامه ی مادری به فرزندش

1392/10/15 12:14
نویسنده : مامان راضی
211 بازدید
اشتراک گذاری

 

                             

 

فرزند عزیزم آن زمان که مرا پیر و از کار افتاده یافتی صبور باش و مرا درک کن


اگر هنگام غذا خوردن، لباس هایم را کثیف کردم و یا نتوانستم لباسهایم را بپوشم صبور باش و به یاد بیاور که همین کارها را به تو یاد دادم


اگر زمانی که صحبت میکنم حرفهایم تکراری و خسته کننده است صبور باش و حرفهایم را قطع نکن و به حرفهایم گوش فرا ده، همانگونه که من در دوران کودکی به حرفهای تکراریت بارها و بارها با عشق گوش فرا دادم


اگر زمانی را برای تعویض من میگذاری با عصبانیت این کار را نکن و به یاد بیاور، وقتی کوچک بودی، من نیز مجبور می شدم روزی چند بار لباسهایت را عوض کنم


برای سرگرمی یا خواباندنت مجبور می شدم بارها و بارها داستانی را برایت تعریف کنم پس خشمگین نشو اگر بارها و بارهای مطلبی را برای من تعریف میکنی


وقتی نمی خواهم به حمام بروم، مرا سرزنش نکن، زمانی را به یاد بیاور که مجبور میشدم با هزار و یک بهانه تو را وادار به حمام کردن کنم


وقتی بی خبر از پیشرفت ها و دنیای امروز، سئوالاتی می کنم با لبخند تمسخر آمیز به من ننگر


وقتی برای ادای کلمات یا مطلبی، حافظه ام یاری نمی کند، فرصت بده و صبر کن تا بیاد بیاورم، اگر نتوانستم بیاد بیاورم عصبانی نشو، برای من مهمترین چیز نه صحبت کردن ، که تنها با تو بودن و تو را برای شنیدن داشتن است


وقتی پاهایم توان راه رفتن ندارند، دستانت را به من بده … همانگونه که تو اولین قدم هایت را در کنار من برداشتی


وقتی نمیخواهم چیزی بخورم مرا وادار نکن من خوب میدانم که کی به غذا احتیاج دارم


روزی متوجه میشوی که علیرغم همه اشتباهاتم همیشه بهترین چیزها را برای تو میخواستم و همواره سعی کردم بهترین ها را برای تو فراهم کنم


از اینکه در کنارت و مزاحم تو هستم، خسته و عصبانی نشو تو باید مرا درک کنی


یاریم کن، همانگونه که من یاریت کردم ان زمان که زندگی را آغاز کردی


زمانی که می گویم دیگر نمی خواهم زنده بمانم و می خواهم بمیرم، عصبانی نشو … روزی خود خواهی فهمید


کمک کن تا با نیرو و شکیبایی تو، این راه را به پایان برسانم
فرزند دلبندم، دوستت دارم

 



پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (8)

مامان آیهان
15 دی 92 16:46
ما آپیم
مامان آیهان
15 دی 92 16:49
ما آپیم عزیزم
مامان راضی
پاسخ
شرمنده گلم من همون موقع از وبلاگ خارج شدمباید ببخشید
آرنی
16 دی 92 8:34
سلام راضی جونم خوبی عزیزم صبح بخیر عزیزم امیدوارم روز خوبی داشته باشی دوست دارم دوست گلمممممممم
مامان راضی
پاسخ
سلاااااااام خانومی . ملسی گلم . شرمنده دو روز بود نمیتونستم وارد وبلاگ بشم تو خوبی ؟؟ بهتری عجیجم ؟؟؟ من و دخملم هم تو را خیلی خیلی دوست داریم جیجر
مامان آیهان
16 دی 92 11:01
عزیزم خیلی قشنگه آدم دوست داره دگریه کنه کاش مامان زنده بود
مامان راضی
پاسخ
ممنون گلم. خدا رحمتشون کنهناراحت نباش . انشاله جاشون خوب و عالیه و شما را دعا میکنند. واقعا تسلیت میگم خانومی
mahboob
17 دی 92 21:41
مامان راضی
پاسخ
عزیزمین آجی جون جونیا
حبه قند
18 دی 92 17:27
خداوند همه ی مادرا رو سلامت نگه داره.
مامان راضی
پاسخ
الهی آمین
خاله فاطی نی نی
23 دی 92 19:14
فوق العاده قشنگ بود اجی جونم خدامامانارو براهمه نگه داره منم خیلی دوس دالم جودجود یه دخمل سالم ونانازی بیارم برام دعا کن دوستون دالم جیاد یه عامنه
مامان راضی
پاسخ
الهییییییی آمییییییین ماهم دوچد دالیم هوار تا تو دست به کار شو انشاله خدا بهت یه نی نی ناز و سالم و دخملی بده دعواتون میکنم اگه جود جود نی نی نیارینا . همه منتظریم
خاله فاطی نی نی
23 دی 92 23:38
حتما چشم روچشمم اگه پسرخواهرت بزاره انشاا.یه دخملی میارم بادخملت باجی کننن اجی جونم بامحدثه بلامون دعاکن یه دخمل ناج ناجی بیارم باش
مامان راضی
پاسخ
انشاااااااااااااااااااالللللللللللههههههههههههههههه امیر جود باااااش حوصلمون سر رفته